My story

2015. október 30. 20:58 - Oatmeal_queen_

I spent 17 years of my life with not feeling comfortable in my own skin at all. I felt awful and I hated that I had always been the ‘big one’ among my friends. But I was lazy or I probably felt that I was just too weak to do something against it and change. As I have always really loved food and I hadnt found the sport that I would have liked to do, it seemed to be too difficult for me. A little part of me was waiting for a miracle I guess. Then I realized that the miracle is in myself.

S

Something happened, a very important friend disappeared from my life and to fill the emptiness, I bought a membership to a gym and started to deal with the lifestyle change. I watched my mealplan very carefully, changed the foods that I ate and went to aerobic lessons 5 times a week. My whole life revolved around it. I managed to lose 15 or even more kgs in 6 months. After seeing my body changing, I just got motivated more and more. I enjoyed the compliments that I got for my new appearance and I loved being finally skinny because that was what I’ve wanted to be in my whole life.
But honestly? Looking back I looked like a board, I wasn’t shapely at all, what I thought to be muscles were just bones, my hair was falling and I didn’t have my period. I didn’t really believe to the people who said that I should stop because I was afraid that if I eat more, I will look like my old self, the unhappy chubby girl.

DSCN2212

But being the part of the fitfam on Instagram helped me a lot. They made me realize that being muscular is so much more beautiful than seeing only my bones. So I went back to my old love, eating, but this time I started to eat more of the right food. I changed my workout schedule and I fell in love with weightlifting. Now I eat a lot more (like really lot, but I don’t count calories anymore, and don’t ask me to do that, I won’t), my hair is longer and healthier. Now I have curves, I can feel my muscles, I am stronger and I have more power. But yes, I weigh more too. My highest weight was around 76 kgs, the lowest was 58, and now I’m around 61-62 kgs, but I don’t weigh myself regularly anymore, because now it’s more important what I see in the mirror and how I feel in my skin. Because I’m healthier in and out. I’m sure that I will never go back to junk foods and I will be active for the rest of my life, because now I can’t sit on my ass ever for a week without doing some sports. I know that this lifestyle change is for ever and I’m more than happy about it. And I don’t regret anything of my past, my journey has made me to this person who I am today. I can even say that I’m glad that I was fat, because this made me a stronger person and now I know that I can reach everything in the life if I am dedicated and persistent enough. Which I am. I still go to the gym or for a run 4 times a week, sometimes more, sometimes less, but I’m quite busy with all the stuffs since the college has started. But working out is my way of relaxation and I can feel really bad if I can’t do it for a long time. I also continue to eat healthy 80% of the time, but I’m not as strict with myself as I was. If I fancy going to eat hamburger with my boyfriend, than I go and do it. If my mother makes pizza for lunch and I fancy eat the whole one, because it’s my all-time favourite food, than I do it. Because I know that I’m conscious with my lifestyle and it won’t hurt me if I don’t do it every day. This is what healthy lifestyle is about.

tun

 ______________________________________________________________________________________________________

17 évet töltöttem el az életemből úgy, hogy nem éreztem jól magam a bőrömben. Rosszul éreztem magamat és utáltam, hogy én vagyok a “nagydarab” a barátaim között. De mindig is lusta voltam, vagy valószínűleg úgy éreztem, hogy túl gyenge vagyok ahhoz, hogy tegyek ez ellen valamit és változtassak. Mivel mindig is nagyon szerettem az ételeket és nem igazán találtam meg azt a sportot, amit szerettem volna csinálni,ez túl nehéznek tűnt nekem. Egy kis részem valamiféle csodára várt, azt hiszem. Végül rájöttem, hogy ez a csoda bennem rejlik.

100_9064

Valami történt, egy nagyon fontos barát eltűnt az életemből, és hogy kitöltsem az utána keletkezett űrt, vettem egy edzőtermi bérletet és hozzáláttam egy életmódváltáshoz. Nagyon gondosan ügyeltem az étkezésemre, megváltoztattam az ételeket, amiket ettem, emellett pedig hetente ötször csoportos aerobik órákra jártam. Az egész életem ekörül forgott. Sikerült 15 vagy talán több kg-ot fogynom 6 hónap alatt. Látva ahogy változik a testem egyre jobban és jobban motiválódtam. Élveztem a bókokat, amiket az új külsőm miatt kaptam és imádtam, hogy végre vékony lehetek, hiszen erre vágytam egész életemben.

De őszintén? Visszanézve úgy néztem ki, mint valami deszka,egyáltalán nem voltam formás, amiket izmoknak hittem, valójában inkább csontok voltak, a hajam hullott és nem menstruáltam. Nem igazán hittem azoknak az embereknek, akik azt mondták, meg kellene állnom, mert féltem, hogy hatöbbet eszem, újra úgy fogok kinézni, minta régi önmagam, a boldogtalan kövérkés lány.

IMG_0184

De az Instagramos “fitt család” nagyon sokat segített. Általuk rájöttem, hogy izmosnak lenni sokkal szebb, mint csak a csontjaimat látni. Így hát visszatértem régi ‘szerelmemhez’, az evéshez, de ekkor már a helyes ételekből kezdtem el többet enni. Megváltoztattam az edzéseimet és beleszerettem a súlyzózásba. Most már sokkal többet eszek (mármint sokkal-sokkal, de többé már nem számolom a kalóriákat, és ne is kérjétek tőlem, nem fogom), a hajam hosszabb és egészségesebb. Mostmár vannak vonalaim, érzem és látom az izmaimat, erősebb vagyok és több az energiám. És igen, nehezebb is vagyok. A legmagasabb súlyom 76 kg volt, a legalacsonyabb 58, most pedig 61-62 körül lehetek, de többé már nem mérem magamat rendszeresen, mivel mostmár fontosabb az, amit a tükörben látok és az, ahogyan a bőrömben érzem magamat. Mivel egészségesebb vagyok kívül-belül. Biztos vagyok benne, hogy sohasem fogok visszatérni a gyorsételekhez és aktív leszek életem hátralévő részében, mert mostmár egy hetet sem bírok ki a fenekem ülve semmit tevéssel. Tudom, hogy ez az életmódváltás örökre szól, és ettől több mint boldog vagyok. És semmit sem bánok a múltból, mivel a történetem tett azzá a személlyé, aki most vagyok. Még azt is mondhatom, hogy örülök neki, hogy kövér voltam, mert erősebb személyiséggé tett és mostmár tudom, hogy bármit elérhetek az életben, ha eléggé elszánt és kitartó vagyok. Márpedig az vagyok. Még mindig hetente 4 alkalommal járok az edzőterembe vagy futni, néha többször, néha kevesebbszer, de mióta a főiskola elkezdődött, elég elfoglalt vagyok mindenféle dolgokkal. De számomra az edzés nyújtja a kikapcsolódást, és nagyon rosszul tudom magamat érezni, ha sokáig nem csinálhatom. Szintén folytatom továbbra is az egészséges étkezést az idő 80%-ában,  de már nem vagyok magammal olyan szigorú, mint voltam. Ha kedvem támad hamburgerezni menni a barátommal, akkor elmegyek és megteszem. Hogyha az Anyukám pizzát csinál ebédre, és kedvem támad megenni a egészet, mivel ez a valaha volt kedvenc ételem, akkor megteszem. Mivel tudom, hogy tudatos vagyok az életmódommal kapcsolatban, és nem fog nekem ártani addig, amíg nem csinálom ezt minden nap. Ez az, amiről szól az egészséges életmód.

gokler_nezo-1535

 

Fotó: Székely Judit/Wellness magazin

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmealqueen.blog.hu/api/trackback/id/tr688037682
süti beállítások módosítása