Hol vásárolj

2015. augusztus 29. 12:00 - Oatmeal_queen_

Ezzel a bejegyzéssel nem célom egyetlen élelmiszerláncot vagy hasonlót sem reklámozni, egyszerűen csak egy kedves olvasóm javasolta, hogy jó ötlet lenne írni egy bejegyzést arról, melyik egészséges alapanyagot hol érdemes megvásárolni mind ár, mind minőség szempontjából. Én pedig azért döntöttem úgy, hogy megírom, mert sokaknak az a kifogása az egészségesebb életmódra, hogy drága, pedig ha belerázódtunk és tudjuk, mit hol érdemes keresni, akkor nem feltétlenül.

Tudom, hogy nincs mindenki olyan szerencsés helyzetben, hogy olyan helyen lakik, ahol néhány perces távolságban megtalálható az összes nagyobb élelmiszerbolt, de azért hátha hasznos lesz nektek, ha leírom, hogy melyik boltból mik a kedvenceim. Nyilván vannak márkák, amik minden boltban megtalálhatóak, úgyhogy most inkább a saját márkás termékekről fogok beszélni boltonként.

Full grocery cart.

265744_m3w592h309q75v50165_Lidl_Logo : Az első utam legtöbbször ide vezet, és csak akkor megyek máshova, ha itt nem találok meg mindent. Azért a kedvencem, mert mint valószínűleg tudjátok, nagy zöldség és gyümölcs fogyasztó vagyok, itt pedig egyrészt nagy a választék friss árukból, másrészt mindig találok olyan akciókat, hogy jobban jövök ki a vásárlásból, mintha a piacra mentem volna. Itt szoktam vásárolni fagyasztott gyümölcsöket is, málnát, epret, meggyet és erdei gyümölcs keveréket, mert egészen jó áron van, 800-900 ft/750 g, és szép egész gyümölcsdarabok vannak benne. 400 ft-ért már 1-1,25 kg-os francia saláta és mexikói zöldégkeveréket és fagyasztott zöldbabot lehet venni, illetve kisebb kiszerelésben jó kis brokkoli-karfiol-répa mixük is van. Ezen kívül, amit legtöbbször itt vásárolok az a csirke vagy pulykamell sonka, mert vannak nagyon jó minőségű, magas hústartalmú termékek. Nagy kedvencem a Lidlben a fél kg-os zsírszegény túró, mert jó áron van (399 ft) és az a rögös fajta, amit én nagyon szeretek. Érdemes itt megvenni a poharas és ivós kefirt és a zsírszegény vagy normál cottage cheese-t is. Nem tudom pontosan mennyibe kerül, de a saját márkás kis és nagy szemű fél kg-os kiszerelésű zabpehely is 200 ft alatt van, és ha rizst vásároltok, akkor is keressétek itt az „A” minőségű saját márkás terméküket. Talán kicsit drágán, de nagy kiszerelésű és finom sós lébe áztatott tonhalkonzervet is találtok. Ezeken kívül azt szeretem még ebben a boltban, hogy mindig vannak különböző „nemzeti hetek”, amikor pl. különleges ázsiai, mexikói, amerikai stb. termékeket lehet találni akciós árakon.

 

aldiLogo1_large : A „piac részleg” itt is elég jó, bár talán nincs annyi akció, mint az előző boltban, de azért itt is érdemes szétnézni. A zabpehely itt is hasonlóan jó áron kapható. Tejtermékek közül itt is kefirt szoktam vásárolni, de van 200 g-os 0,1%-os zsírszegény natúr joghurtjuk és zsírszegény túró is, ami inkább egy krémtúróra hasonlít állagban, úgyhogy nagyon jól felhasználható különböző túrókrémekhez és túró gombóchoz például. Ezek mellett cottage cheese is van natúr, zsírszegény és medvehagymás változatban is. Itt is árulnak jó fajta magas hústartalmú sonkákat és finom zsírszegény sajtokat is. A kenyereknél jó tápanyagtartalmú teljes kiőrlésű rozskenyeret találhattok (a vékony szeletes vákuumos csomagolásúra gondolok), de van például kornspitz kifli is. A kedvenc salátafűszeremet eddig még csak is találtam meg: citromos zöldfűszer és cukormentes ketchupot is vettem már itt. Akik esetleg szójatejet isznak, azok az Aldi saját márkás termékét itt megvehetik 400 forint körül.

 letöltés : Natúr joghurtot szinte kivétel nélkül itt vásárolok, a saját márkás legolcsóbb fajtát, mert szerintem ez a legfinomabb és krémesebb. Ugyanúgy van saját csomagolású olcsó zabpelyhük. Ha nincs szezonja a karfiolnak és a brokkolinak, akkor itt szoktam venni 1 kg-os fagyasztott változatot 500 ft körül. Szeretem még a sajtpultjukat is, mert nagy választék van helyben szeletelt sajtokból, van zsírszegény trappista sajt is, pizza mozzarella és a kedvencem, gomolya is. Azoknak, akik a bio termékek hívei, elég nagy választékuk van saját márkás termékekből nagyjából megfizethető áron.

 

Tesco_Logo.svg : Itt elég ritkán vásárolok, mert a közelünkben csak mini változat van, ott pedig nem olyan nagy a választék, de például fagyasztott zöldbabért, kelbimbóért és bébirépáért érdemes bejönni és nekik is van fél kilós zsírszegény túrójuk. A rendes nagy áruházakban nagy választék van zöldségekből és gyümölcsökből, sokféle egzotikus dologgal és mindig vannak nem teljesen friss, de még jó minőségű leértékelt áruk. Friss halért érdemes meglátogatni a halpultot és a konzerveknél a saját márkás tonhal is jó választás.

Bioboltok: Nem vagyok nagy híve a bioboltoknak, mert szerintem sajnos elég drágák, de néhány dolgot még kénytelen vagyok itt megvásárolni, habár szerencsére már egyre bővül az élelmiszerboltok egészséges áru választéka is. Amit legtöbbször itt találok meg az a chia mag, az eritrit, a csicseriborsó, a szójabab és a különböző maglisztek, illetve a szójavirsli.

 

Ezeken kívül persze elég sok terméket használok még a mindennapjaim során, de ezek azok, amelyekből az áruházak saját márkás termékeit használom, a többi élelmiszerből olyan márkákat veszek, amik tényleg megtalálhatóak a legtöbb boltban közel azonos áron. Remélem tudtam kicsit segíteni nektek ezzel a kis összefoglalóval, hogy mit hol érdemes keresni J.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmealqueen.blog.hu/api/trackback/id/tr948037230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása